کتاب «اقتصاد تطبیقی» رونمایی شد

نقد آرای 2 اقتصاددان فرانسوی به روایت شهید مطهری
eghtesad tatbighi

مراسم یکصد و یکمین زادروز علامه شهید مرتضی مطهری و رونمایی از کتاب «اقتصاد تطبیقی»، همرمان با فرارسیدن دهه فجر دیروز دوشنبه ۱۳ بهمن در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

علی‌ مطهری فرزند شهید مطهری در این‌مراسم، برگزاری اینگونه جلسات را برای یادآوری شخصیت‌های علمی – فکری و انقلابی، مفید دانست و گفت: هر مقدار و به هر بهانه‌ای چنین تجلیل‌هایی انجام می شود، بسیار پسندیده  است.

وی افزود: شهید مطهری اولین روحانی شهیدی در انقلاب بودند که حضرت امام در پیامی استثنایی در مورد ایشان فرمودند مطهری پاره تن من بود و عبارات متفکر، فیلسوف و فقیه عالی‌مقام را در مورد ایشان به کار بردند. حضرت امام ۲ روز در مسجد فیضیه برای ایشان به سوک نشستند و در اولین و دومین سالگرد شهادت ایشان، پیام تسلیت صادر کردند. امام تاکید داشتند نام شهید مطهری باید زنده بماند و مهم‌تر از آن، اندیشه و تفکرشان باید زنده بماند.

مطهری گفت: امام خمینی (ره) فرمودند «آثار ایشان “بی‌استثنا” خوب است و من شخص دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم آثارش بدون استثنا قابل استفاده است و من به دانشجویان و روشنفکران متعهد توصیه می‌کنم نگذارند آثار این استاد عزیز با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود». رهبر معظم انقلاب نیز تاکید زیادی در مورد ایشان دارند و فرمودند آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است.

فرزند شهید مطهری در پایان با اشاره به کتاب «اقتصاد تطبیقی» گفت: این کتاب مشتمل بر مباحثی است که طی ۲۷ جلسه توسط استاد شهید آیت‌الله مطهری و تعدادی از اقتصاددانان در فاصله زمانی شهریور  ۵۷ تا اردیبهشت ۵۸ ایراد شده است. در این جلسات متن کتاب «تاریخ عقاید اقتصادی» تألیف ۲ اقتصاددان فرانسوی، توسط یکی از حاضران گزارش شده و سپس استاد مطهری نظرشان را درباره مباحث مطرح‌شده با توجه به اصول و مبانی اسلامی ارائه می‌دادند. این جلسات تا ۳ روز قبل از شهادت ایشان ادامه داشت و علیرغم مسئولیت سنگین ایشان در اوایل انقلاب این کار تعطیل نشد زیرا کشور برای آینده نیازمند یک طرح اقتصادی قوی بود.