همایش «شهید مطهری، الهام‌بخش انقلاب و استاد نسل‌ها» در عراق برگزار شد

انجمن القلم به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری، متفکر و فیلسوف اسلامی، همایشی علمی با عنوان «شهید مطهری، الهام‌بخش انقلاب و استاد نسل‌ها» را در سالن مراسم مرکز العراق للدراسات واقع در بغداد (العرصات) برگزار کرد.
همایش شهید مطهری در عراق

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید مطهری به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این مراسم گروهی از نویسندگان، متفکران و تحلیلگران سیاسی با ایراد سخنرانی بر اهمیت احیای اینگونه مراسم‌ها در راستای معرفی شخصیت‌های بزرگ اسلامی که نقش بسزایی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی ایران از طریق تدریس و تألیف و سخنرانی و غیره داشتند، تأکید کردند.

آنها همچنین از شخصیت شهید مطهری و تأثیر آن بر تثبیت ارزش‌های انقلابی در میان جوانان مسلمان ایرانی در طول ۶۰ سال عمر پربرکت ایشان تقدیر کردند.

بخش بزرگی از این همایش به معرفی تألیفات ارزشمند ایشان که در قالب بیش از ۱۲۰ کتاب در مورد موضوعات مختلف علوم اسلامی منتشر شده پرداخته شد که همچنان به عنوان منبع عقیدتی و فکری بسیاری از رهبران امت اسلامی شناخته می‌شود و بسیاری از جوانان با مطالعه این کتاب‌ها به ارزش‌هایی چون فداکاری و ایثار و مشارکت در فعالیت‌های مختلف اجتماعی و حفاظت از دستاوردهای انقلاب پی می‌برند.

شرکت‌کنندگان در این همایش با اشاره به رابطه ویژه شهید مطهری با امام خمینی(ره)، سخنان حزن انگیز امام راحل پس از اعلام خبر شهادت شهید مطهری را یادآور شدند.

در این همایش تعداد زیادی از جوانان دوستدار شهید مطهری حاضر شدند که سالن مرکز العراق للدراسات کاملاً پر شد.

این در حالی است که سالگرد شهادت استاد مطهری در جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

ماجد الشویلی، مورخ حسین جلوب، عبد الأمیر العبودی، محمود الهاشمی؛ تحلیلگر سیاسی، مهندس ابومعصومة، ندی الکعبی و محمد صادق الهاشمی از جمله سخنرانان حاضر در این مراسم بودند.