حوزه و دانشگاه باید شهید مطهری و چمران را الگوی خود قرار دهند

آیت الله عبادی گفت: حوزه و دانشگاه باید اندیشه شهید علامه مطهری و شهید دکتر مصطفی چمران را الگوی خود قرار دهند.
sarloheh

آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (26 اسفند) در دیدار با اعضای کمیته وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اندیشه شهید علامه مطهری به عنوان سمبل حوزه و اندیشه شهید دکتر مصطفی چمران به عنوان سمبل دانشگاه مطرح است و هر فاصله ای به هر اندازه ای از این اندیشه‌ها بر اساس جهل و نفس است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همه افرادی که به حوزه علمیه وابسته هستند باید نسبت به اندیشه شهید مطهری مسلط باشند، گفت: هر کس به هر اندازه ای از مواضع دکتر مصطفی چمران کم دارد به خاطر جهل یا نفسانیتش است و این ربطی به دانشگاه ندارد چون انسان موجودی است که در این سیر تکاملی که دارد تنها ابزارش علم است.
آیت الله عبادی با اشاره به اینکه تمام همت اساتید اندیشه ورز باید این باشد که با هرگونه پرهیز از اندیشه غربی حوزه و دانشگاه را پیش برند تا در خدمت انسان باشد، افزود: آنچه را که شما دنبال آن هستید این است که این عالم باطل خلق نشده است، این همه تلاش، زحمات، امکانات، راه، ساختمان و باقی امور برای انسان است.
وی ادامه داد: کار حوزه و دانشگاه ضروری است اما مهم تبیین و تفهیم هدف است، چون همه غرض سوء ندارند و خیلی ها به خاطر جهل و نادانی گرفتار هستند که می شود نادانی آنها را برطرف کرد البته آن‌هایی که تابع نفس هستند را نمی شود بیدار کرد چون خودشان را به خواب می زنند.
امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه اگر این موضوع درست تبیین شود که غرض چیست خیلی‌ها تمایل دارند، تصریح کرد: حتی شما ملاحظه می کنید که اندیشه ای که الان شما دارید در غرب و اروپا دیده می‌شود، کار به سیستم حکومتی غرب که با سابقه خیلی طولانی دچار مفسده بوده و از جهت فرهنگ و سیاست در گذشته و امروز از فاسدترین ها بوده است نداریم، اما مردم غرب که اینطور نیستند و فریادشان زا بی عدالتی ها درآمده است و از این ظلم و ستم داد می زنند، آنها به زبان خودشان حرف شما (عدالت طلبی) را می گوید.
آیت الله عبادی با بیان اینکه باید فرصت جمهوری اسلامی ایران را غنیمت بشمریم، یادآور شد: اگر این انقلاب نمی بود شما تصور می کنید چه می شد؟ همه این ابزار و امکانات اگر بعد از سال 57 می گذشت اصلا قابل امکان نبود و دیگر صهیونیست ها در اینجا حاکم شده بودند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر اختیارات در دست قدرت های شیطانی قرار بگیرد دیگر تحول به هیچ نحو راه ندارد، استبداد آنقدر قوی و حساب شده است که به هیچ فرد و جریانی اجازه هیچ کاری نمی دهند.
وی افزود: امام خمینی (ره) فرمود این انقلاب در آن شرایط دو طیفی شرق و غرب معجزه بود و شوروی را هم آمریکا بازی داد و او را ابزار دستش قرار داد و از او به عنوان ابزار و بال قیچی که اسلام را قیچی کند استفاده می شد.
آیت الله عبادی در ادامه انقلاب اسلامی ایران را یک عنایت خاص الهی دانست که باعث تجدید و احیای اسلام شد، گفت: اما شرط آن شکرگزاری و قدردانی است و باید به صورت علمی ریشه یابی شود و سیستم‌های تبلیغ و تبیین باید پرجاذبه، علمی، کارشناسی شده باشد، همانطور که دشمن در دشمنی این کار را می کند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: کار شما که قدم در این میدان گذاشتید بسیار ارزشمند است، گاهی همین جرقه ها و استارت ها حرکت های عظیم را ایجاد می کند و موفق و موثر واقع می شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه مسئله هدایت و ضلالت که مسئله اصلی و دوراهی نوع بشر است، عنوان کرد: امیدوارم این حرکت شما مخصوصا به جوان ها و نوجوان های عزیز که امروز شدیدا از فضاهای مسمومی که در دست دشمن است آسیب می بینند، کمک کند و یک نقش تعیین کننده داشته باشد و محصولاتش هم با اندیشه طراز شهید مطهری و شهید چمران باشد.