بررسی «تحول جایگاه زنان در گام دوم انقلاب»

هفدهمین همایش «حکمت مطهر» با موضوع «تحول جایگاه زنان در گام دوم انقلاب، بایسته‌ها و چالش‌ها» همزمان با روز بزرگداشت معلم برگزار می‌شود.
photo_2023-05-02_10-43-10

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید مطهری به نقل از ایکنا هفدهمین همایش «حکمت مطهر» با موضوع «تحول جایگاه زنان در گام دوم انقلاب، بایسته‌ها و چالش‌ها» که ۱۲ اردیبهشت همزمان با روز بزرگداشت معلم برگزار می‌شود، میزبان اساتید دانشگاه‌ها و دانشجویان است و اساتید در دو پنل به ارائه مباحث خود می‌پردازند.

در پنل اول، فائزه عظیم‌زاده، عضو شورای عالی تحقیقات و فناوری وزارت علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) درباره هویت زن و زیست عفیفانه در حکمرانی دین‌مدار و سکولار، عاصمه قاسمی، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی و مشاور زنان و خانواده دانشگاه آزاد اسلامی درباره تحقیق الگوی سوم زنان در رسانه، فرصت‌ها و چالش‌ها و فهیمه فرهمندپور، عضو هیئت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران درباره شیوه مواجهه استاد مطهری با مسائل زنان و موضوع حجاب بحث می‌کنند.

سارا لاریجانی، عضو هیئت علمی دانشگاه اهل بیت(ع) نیز به دیدگاه شهید مطهری درباره مسئولیت‌های دینی و سیاسی زنان، خدیجه ذوالقدر، عضو هیئت علمی و مدیر گروه علوم اجتماعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به زن مسلمان و اقتضائات عصر حاضر در اندیشه استاد مطهری و لیلا ثمنی، عضو هیئت علمی پژوهشکده زنان و معاون فرهنگی دانشگاه الزهرا(س) به بایسته‌ها و چالش‌های تحکیم هویت زن در گام دوم انقلاب بر مبنای اندیشه استاد مطهری می‌پردازند.

پنل اول این همایش از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و پنل دوم از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۶ در سالن شهید مهندس دانشگاه صدا و سیما برگزار می‌شود. همچنین مباحث اساتید از شبکه تلوبیونی دانشگاه صدا و سیما «رویا» به صورت مستقیم پخش می‌شود.