آثار معلم شهید استاد مطهری رویکرد تبیینی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: آثار به یادگار مانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری رویکرد تبیینی دارد و می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی مورد توجه معلمان بهره گرفت.
4522252

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید مطهری به نقل از خبرگزاری مهر علی حجرگشت شامگاه سه‌شنبه در جشن متمرکز بزرگداشت هفته معلم که با حضور احمد محمود زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و سایر مسئولان البرز در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد، اظهار کرد: آثار به یادگارمانده از معلم شهید استاد مرتضی مطهری با رویکرد تبیینی که دارد می‌توان از آن برای آگاهی بخشی و بصیرت‌افزایی مورد توجه معلمان قرار گیرد.

وی بیان کرد: از استاد مطهری آثار ارزشمندی به یادگار مانده است که با مطالعه آن می‌توان به درک رسید و به موقع عمل کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: شهید مطهری در اثر داستان و راستان، تعلیم و تربیت را تبیین می‌کند و یا در کتاب اصول فلسفه و رئالیسم روشنگری می‌کند.

وی بیان کرد: شهید مطهری در آثارش با مخاطب ارتباط قرار می‌کند و این نگاه تبیین‌گرایانه در حوزه آموزش و پرورش دارای اهمیت زیادی است.

حجرگشت با بیان اینکه رسالت معلم در عصر حاضر بنا بر فرموده و تاکید رهبر معظم انقلاب، تبیین‌گری استریال گفت: معلمان دغدغه تعلیم و تربیت در جامعه را دارند و بهترین شیوه برای روشنگری نسل نو تبیین است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله جامعه، بحث فرهنگ مملکت است که باید برای تحقق آن بر اساس فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش از شورای اسلامی شهر و اعضای شورای اسلامی کرج در برگزاری ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم قدردانی کرد و گفت: معلمان سال سخت تحصیلی را پشت سر گذاشتند که برای ما دارای پیام تربیتی و تبیینی است.

وی متذکر شد: ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته و ۱۰ هزار معلم در مدارس غیر دولتی و بیش از ۵۲۰ هزار دانش‌آموز بیانگر اهتمام هرچه بیشتر مسئولان و خیرین در این حوزه مهم است.