نگاه تحول‌گرا به اندیشه شهید مطهری باعث نشاط فکری جامعه می‌شود

بخشدار کهریزک در نشست روز بزرگداشت مقام معلم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری اظهار داشت: معلمان مؤثرترین نقش در تربیت هر جامعه را ایفا می‌کنند
امین بابایی

امین بابایی عصر چهارشنبه در نشست روز بزرگداشت مقام معلم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری اظهار داشت: معلمان مؤثرترین نقش در تربیت هر جامعه را ایفا می‌کنند، باتوجه به تلاش بی وقفه معلمان، نگاه به شأن و جایگاه معلم باید مورد توجه همه افراد جامعه و به ویژه مسئولان قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به روز بزرگداشت مقام معلم خاطرنشان کرد: پیشاپیش روز معلم را به همه معلمان که با تمام ناملایمات و سختی‌ها برای افزایش علم و آگاهی جامعه تلاش می‌کنند و با وجود تعطیلی مدارس با تحمل فشار مضاعف، سنگر تعلیم و تربیت را رها نکرده اند. قدردانی می کنم.

بخشدار کهریزک با اشاره به برخی مشکلات و دغدغه های معلمان گفت: برخی از مشکلات به دلیل تحریم ها و مشکلات اقتصادی است اما بخشی از این مشکلات را می توان با نگاه مهرورزانه به معلمان رفع کرد، در همین راستا باید برای رفاه حال این قشر دلسوز تلاش کنیم.

وی در رابطه با برنامه های بزرگداشت روز معلم تصریح کرد: به دلیل شرایط فعلی جامعه و محدودیت های کرونایی امکان برگزاری مراسم های باشکوه وجود ندارد اما طی برنامه ریزی های انجام شده، با همت شهرداری های کهریزک و باقرشهر و شورای بخش کهریزک از ۴۵ معلم نمونه در تمامی مقاطع تحصیلی تجلیل به عمل خواهد آمد.

بابایی در پایان با اشاره به فداکاری های معلمان سطح روستاها نیز که در کنار تمام دغدغه ها به تعلیم و تربیت می پردازند و نخبگان آینده را پرورش می دهند، یادآور شد: دهیاران نیز به پاس قدردانی از زحمات معلمان روستاها نسبت به تجلیل از آنها اقدام خواهند کرد.

بخشدار کهریزک همجنین در نشست شورای آموزش و پرورش این بخش نیز گفت: احداث کنندگان مجتمع‌ها و شهرک‌ها با حداقل ۲۰۰ واحد مسکونی مکلفند نسبت به احداث و تأمین فضای آموزشی و پرورشی مورد نیاز ‌اقدام کنند.

بابایی اظهار داشت: تامین فضای آموزشی شهرک‌ها موضوع مهمی است که جهت صدور پروانه و گواهی پایان کار، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به احداث مسکن مهر در تعدادی از روستاهای بخش کهریزک خاطرنشان کرد: شهرداری های باقرشهر و کهریزک در جهت توسعه فضای آموزشی مناسب در سطح بخش باید اهتمام ویژه ای برای صدور پروانه مجتمع های مسکونی در شهرک ها داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌ها منوط به پیش‌بینی و تأمین فضاهای آموزشی توسط احداث کنندگان است، تاکید کرد: صدور گواهی پایان کار نیز منوط به دریافت ‌تاییدیه رعایت و اجراء مفاد ماده ۱۸ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش استانها، شهرستانها و مناطق کشور از ادارات کل نوسازی مدارس‌ استانها خواهد بود.

در سال ۹۳ شمار دانش آموزان کهریزک ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که در حال حاضر این تعداد دانش آموز به ۳۲ هزار نفر در ۱۲۴ مدرسه رسیده است.

بخش کهریزک با جمعیتی در حدود ۱۶۳ هزار نفر ایرانی و اتباع از توابع شهرستان ری، از شمال به بهشت زهرا (س)، از غرب به اتوبان تهران قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله ۱۳ کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.